top of page

1/5/18

 

נוהל מנחה לארגון חגיגת חתן וכלה / בר/בת מצווה בבית הכנסת "הראל" הר אדר

 

למשפחת בעלי השמחה :

מזל טוב!  אירוע מרגש מתקרב, במשפחה ואנו שמחים שהחלטתם לחגוג את השמחה ואת העליה לתורה בבית הכנסת "הראל". להלן הנחיות להיערכות לקראת האירוע כדי להבטיח את הצלחתו.

יש לעמוד בקשר ישיר של המשפחה עם הגבאי ובהדרכתו. שם הגבאי מר ציון גל טל' נייד  052-9273400.

לחתן בר מצווה, מומלץ כ- 3 חודשיים לפני מועד האירוע :

1. להתחיל בשיעורים / לימוד פרקי התפילה והברכות לבר מצווה, העלייה והקריאה בתורה והנחת התפילין.

2. קביעת יום ותאריך תוך ציון שם הפרשה, ויום העלייה לתורה שני או חמישי ו/או יום שבת.

3. רישום ומסירת פרטים אישיים מלאים.

כ-חודש לפני : 

  1. קביעת תפריט לכיבוד. אין להביא מזון מכל סוג מהבית. כל המזון יירכש רק מספקים  מאושרים על ידי הנהלת בית הכנסת.

  2. הכנת רשימה של בעלי תפקידים לתפילה על ידי הגבאי בשיתוף המשפחה: שליחי ציבור, פתיחת ההיכל, הקוראים בתורה, קוראים לברכה לשלום המדינה  ולתפילה לחיילי צה"ל, נשיאת ספר התורה וספר ההפטרה מההיכל לתיבת החזן, הגבהת ספר התורה, קביעת סדר העולים לתורה כולל מפטיר וקריאת ההפטרה.

  3. עדכון בדבר תשלום על ידי המשפחה לעמותה על העמדת בית הכנסת לאירוע השמחה וכן בדבר תרומות אישיות של בני המשפחה ואורחיהם  העולים לקריאת התורה.  

  4. הדרכה לבעלי השמחה ולאורחיהם לגבי התנהגות האורחים - לבוש צנוע, כיסוי ראש לגברים. איסור מוחלט לצילום ושימוש בטלפון בשבת, ביום חול מותר לצלם, איסור עישון וכן בקשה להקשיב ולהשתתף בתפילות ובברכות, להימנע מלעשות רעש בזמן התפילה, לא "ליידות" סוכריות על המתפללים, לדאוג סוכריות כשרות ורכות.

כ- שבועיים לפני:

  1. קנית ציוד חד-פעמי, לשימוש בקידוש לאחר התפילה, בהתאם למספר המוזמנים. הציוד המומלץ: צלחות – גדולות וקטנות,             מפיות נייר, סכו"ם – מזלגות, סכינים, כפות, כפיות, כפות להגשה.    קערות וצלחות להגשה  כוסות – לשתייה קרה ובימי שני או חמישי ל-שתייה חמה ומפות.

  2. הכנת כיפות, בהתאם למספר המוזמנים.

כ- שבוע לפני :

1.   קניית אוכל ושתייה בהתאם לתפריט שסוכם ולפי למספר המוזמנים: כולל יין / מיץ ענבים לקידוש, שתיה קלה (רצוי לא מוגז). עוגות, עוגיות.

2. רצוי קניית פרחים לקישוט שולחן הקידוש.

3. הכנת השי עם מדבקה בציון ששמו של חתן השמחה להענקתו בשם הנהלת עמותת בית כנסת הראל, על ידי הרב ובהעדרו על ידי הגבאי.

4.קביעת צוות לסידור, ארגון האירוע וניקוי ופינוי אשפה לאחר האירוע (כולל בני משפחת בעל השמחה).

 

יום לפני: 

  1. הכנה אולם בית הכנסת.  לוודא שרצפה ושירותים נקיים לפני ואחרי האירוע (לדאוג לנייר טואלט, סבון, מטהרי אוויר, ומגבות נייר).

  2. לימי שני וחמישי בלבד, העמדת מיחם מים חמים בפינת קפה. יש לחמם את המים במיחם לפני תחילת התפילה.

ביום האירוע – אם האירוע בשבת ביום ששי :

  1. הכנסת השתייה והאוכל ואחסון בצידניות ובמקרר ועל הפלטה.

  2. הכנת מקומות ישיבה לבעלי השמחה ולאורחיהם והנחייתם למקום הישיבה.

  3. סידור אולם הכיבוד: שלחנות לקידוש. ארגון האוכל על השולחנות לקידוש נעשה בסיום תפילת מוסף.

  4. קידוש על היין על ידי הרב.

לאחר האירוע:

1. פינוי השולחנות, ניקיון וריקון האשפה.

2. שמירת קשר עם המשפחה ועם חתן הבר מצווה להמשך הקשר עם נער הבר מצווה, כולל הכנה לקריאה בתורה בשבתות הבאות ובמיוחד בשבת הפרשה בשנים הבאות.

3. מעקב לתשלום הנדרים / הנדבות שהתחייבו בהן.

 

הדגשים :

  1. פניה בכתב ובעל פה לבעלי השמחה להדריך ולהורות לאורחיהם, להקפיד על האיסורים בשל קדושת המקום והשבת. הדרכה לבעלי השמחה ולאורחיהם לגבי לבוש צנוע, כיסוי ראש לגברים. איסור צילום ואיסור שימוש בטלפון בשבת, וכן בקשה להקשיב ולהשתתף בתפילות ובברכות, להימנע מלעשות רעש בזמן התפילה, לא "ליידות" סוכריות על המתפללים, לדאוג סוכריות כשרות ורכות.

  2.  הגבאי וחברי ההנהלה וכן הנשים הקבועות יעירו במקום, בנעימות לכל מצב חריג (נשקול הכנת שלט בקומת הכניסה בנוסף לכתוב במסך וכן באולם עזרת הנשים).

  3. מסירת איגרת יחד עם ספר השי, המזמינה את חתן הבר מצווה לבוא בשנים הבאות לבית הכנסת לעלות לתורה לקריאת הפרשה שלו – נוסח האיגרת יופץ בנפרד.

  4. מוצע לאמץ את טופס פרטים אישיים ולמילוי הפרטים על ידי המתפללים, שהוכן על ידי ההנהלה  בקדנציה הקודמת – יופץ קובץ בנפרד.

 

ערך : דוד אפרתי

bottom of page